Actief 2 begint tweede seizoenshelft sterk

Groningen - Actief 2 won zondagmiddag met 2-6 bij Helpman 2. Een dik verdiende overwinning, waarin de ploeg van trainer Wouter Gerritsen bij vlagen goed voetbal liet zien. Door de overwinning het 2e weer omhoog kijken richting de subtop.

De voorbereiding op de tweede seizoenshelft was alles behalve goed. Door sneeuw, ijs en afzeggende tegenstanders had Actief 2 slechts één keer geoefend in aanloop naar de herstart van de competitie. Er werd midden januari gelijk gespeeld (1-1) tegen Wijster 1.

Maar ondanks die tegenvallende voorbereiding moest Actief zondag tegen Helpman weer drie punten pakken. Trainer Gerritsen kan in 2015 weer beschikken over Jeroen Knol en Marc Wielenga. Beide zijn terug van een blessure. Zij krijgen beide meteen een basisplaats. Dat resulteerde in de volgende opstelling:
Jasper Eilander; Boris Jansen, Ronald van Bruggen, Marc Wielenga, Bas van Dijk; Frank Veenhof, Lars van Oosterhout, David Penninga; Jeroen Knol, Sander Roelfsema, Bob Poelstra.
Wissels: Wilber Scheeres, Marco Drenth, Laurens Timmer en Rick Roevros.

In de beginfase nam Actief direct het initiatief. De bal ging rustig rond en via de middenvelders werd er gezocht naar ruimte voorin. De eerste doelpoging was van Frank Veenhof. Na een mooie aanval legt spits Sander Roelfsema de bal terug op de 16 meter voor Veenhof, maar zijn schot mist kracht en de doelman keert zijn inzet.
Actief heeft de wedstrijd volledig onder controle maar kansen van David Penninga en Bob Poelstra worden niet afgemaakt.
Na een half uur spelen komt Actief ongelukkig op achterstand. De ervaren Marc Wielenga gaat tijdens de opbouw achterin in de fout, en de spits van Helpman kan zo doorlopen: 1-0.
Maar Actief is niet onder de indruk van deze tegengoal, want vijf minuten later is het alweer gelijk.
Sander Roelfsema krijgt de bal hoog aangespeeld in het strafschopgebied. Zijn aanname is perfect en de afronding mag er wezen: 1-1.
Ondanks dat Actief de hele eerste helft de betere ploeg is gaat het rusten met een gelijke stand.

Na de pauze komt Wilber Scheeres in het veld voor Marc Wielenga. Actief gaat meteen verder met het domineren van de wedstrijd. Sander Roelfsema is dicht bij de gelijkmaker, maar de spits raakt de lat. Maar uit de daarop volgende corner is het raak. Ronald van Bruggen kopt in en via de voet Jeroen Knol gaat de bal in het doel. Knol viert zijn rentree met een treffer en zet Actief op voorsprong.
Vanaf dat moment gaat de machine bij Actief lopen. Jeroen Knol maakt ook de 1-3 en Bob Poelstra even later de 1-4. Er volgt een rode kaart voor Helpman na het tegenhouden van een doorgebroken spelers. Desondanks doet Helpman nog iets terug: 2-4. Maar het kan niet voorkomen dat Actief uitloopt naar een ruime zege. Invaller Marco Drenth en Bob Poelstra scoren nog en de wedstrijd eindigt in 2-6.

Door de overwinning klimt Actief 2 naar de zesde positie op de ranglijst. Er kan weer naar boven worden gekeken.
Volgende week speelt Actief 2 geen competitie, maar een oefenwedstrijd tegen Gomos 2. De aftrap is om 11.00 uur.

Laatst aangepast op 24 maart 2015