Actief JO11-5 kampioen!

Na een mooi seizoen zonder nederlagen mocht JO11-5 (E5) zich afgelopen zaterdag 20 mei definitief kampioen noemen! Ze hadden het een week eerder al gevierd, want toen wonnen ze met thuis met 3-2 tegen Bedum.

Daarmee hadden ze evenveel punten als Bedum (en een beter doelsaldo), waarbij Actief nog één wedstrijd voor de boeg had, terwijl het voor Bedum de laatste wedstrijd van het seizoen was. Vanaf het begin van het seizoen was het duidelijk dat het zou gaan tussen Actief en Bedum, beide teams waren lange tijd ongeslagen. De eerste wedstrijd tegen elkaar uit in Bedum eindigde in 2-2.

Het treffen op 13 mei (thuis tegen Bedum) zou dus gaan bepalen wie kampioen zou worden. Na een hele snelle treffer in de eerste minuten stond Actief met 1-0 voor. Bij rust was het 2-0, waarna ze in de tweede helft zelfs op een 3-0 voorsprong kwamen. In de eindfase scoorde Bedum nog 2 keer, dus werd het toch nog even spannend. Maar het team wist de 3-2 vast te houden tot het eindsignaal.

Na winst op Amicitia afgelopen zaterdag 20 mei eindigden ze dus niet alleen op doelsaldo, maar ook op punten stevig en verdiend bovenaan!

De spelers van E5: Nathan Weinreder, Nils Diephuis, Jasper van der Aart, Maarten Mantel, Nick Westerhof, Matthijs van Aalst, Sven Stoffers, Nick Wijkstra en Mats Touwen.
Het team word getraind door Anno Westerhof en de leider is Anne Diephuis.

Laatst aangepast op 24 mei 2017

Verantwoordelijk voor het creëren, bewaken en beheren van de communicatie-platformen waarop VV Actief zich uit.