Pasfoto al toegevoegd?

Belangrijk voor alle voetballers vanaf de leeftijdscategorie Onder 13 en ouder, is dat zij een correcte pasfoto in de app hebben. Tot en met 31 oktober kunnen leden zelf hun spelerspasfoto wijzigen via de Voetbal.nl-app of de KNVB Wedstrijdzaken-app. Een teammanager kan via de Wedstrijdzaken-app de foto’s van alle teamleden wijzigen. Tot 1 november kan ook de ledenadministrateur de foto’s wijzigen.

Hoe wijzig je een pasfoto in de voetbal.nl app?

Zodra je je pasfoto wil wijzigen, ga je in de Voetbal.nl app naar 'Instellingen' en daar kies je voor 'Mijn persoonsgegevens'. Klik vervolgens op je pasfoto zodat je een nieuwe kunt toevoegen. Zo simpel is het eigenlijk. Echt belangrijk is wel, besef dat de foto die je toevoegt in Voetbal.nl, ook daadwerkelijk je spelerspasfoto is voor je spelerspas. De scheidsrechter moet jou dus aan de hand van deze foto kunnen herkennen op het veld. En ben je jonger dan 16 jaar, dan kun je zelf niet je eigen foto wijzigen in de Voetbal.nl app en in de KNVB Wedstrijdzaken app. Hoe kun je als jongere van onder 16 jaar dan wel je foto wijzigen? Hiervoor verwijzen we je naar bovenstaande alinea 'Wie kan een foto toevoegen' en de daarbij actieve linkjes.

Let op: Ben je jonger dan 16 jaar, dan kun je in de Voetbal.nl app en in de KNVB Wedstrijdzaken app bepaalde persoonlijke gegevens (waaronder de foto) niet zelf wijzigen. Hoe kun je er als jongere onder 16 jaar dan voor zorgen dat je foto wordt gewijzigd? Antwoord op deze vraag vind je hier voor de Voetbal.nl app én hier voor de KNVB Wedstrijdzaken app

Waarom is een foto nodig?

In de KNVB wedstrijdzaken app is je foto eveneens onderdeel van jouw profielgegevens. In de KNVB wedstrijdzaken app word je foto uitsluitend gebruikt ten behoeve van officiële doeleinden. Je foto wordt op de digitale (KNVB) pas gebruikt en in het digitaal wedstrijdformulier.  In beide gevallen is de foto bedoeld om je te kunnen legitimeren als speler (bij een wedstrijd). Zonder foto of andere legitimatie mag je worden geweigerd om deel te nemen aan de wedstrijd.
Bovendien is je foto beschikbaar in het teambeheer voor de teammanager van jouw team.

Zichtbaarheid en privacy

Zichtbaarheid van jouw foto voor andere gebruikers van Voetbal.nl op deze verschillende plekken kun je zelf regelen via het onderdeel zichtbaarheid in jouw profielgegevens.

Laatst aangepast op 13 oktober 2020