Werkwijze trainingen vanaf 11 mei

VV Actief start onder de voorwaarden van de Vereniging van Drentse Gemeenten weer de trainingen. De benodigde vergunning is door de gemeente verleend.

Vanuit het bestuur zijn Niek de Nekker en Josefien Stenvers als Corona Coördinator aangesteld.

Vanaf maandag 11 mei mogen alle teams (mits afgestemd met de Corona coördinatoren) weer trainen. In eerste instantie 1 x per week. Indien blijkt, dat we alles goed kunnen faciliteren, zullen we mogelijk ook weer 2 x in de week kunnen gaan trainen.

In overleg met de stichting, hebben we goedkeuring om door te trainen tot 1 juli a.s.

We vragen u rekening te houden met bijgevoegde corona-protocol, zodat wij allemaal blijven voldoen aan de voorwaarden en richtlijnen van de Vereniging van Drentse Gemeenten, het RIVM, KNVB en Rijksoverheid. Allemaal met als doel om op verantwoorde wijze onze leden weer te kunnen laten trainen. De gemeente kan eventueel toezicht houden op de uitwerking en het naleven van het door hen opgestelde protocol.

Voor de jeugd JO7 t/m JO12 waren maatregelen m.b.t. trainingen reeds gecommuniceerd. Aangezien we nu allemaal weer mogen trainen, hebben we de maatregelen bij ons op de club breder getrokken.

Aan de trainers vanaf JO13 t/m de senioren is gevraagd contact op te nemen met Josefien Stenvers (jeugd JO) of Niek de Nekker (senioren). In overleg met elkaar gaan we kijken naar trainingsdagen en -tijden.
Het is niet mogelijk om op eigen initiatief een training te hervatten.

Bij de trainingen zijn er Corona Toezichthouders aanwezig. Lijst met trainingstijden (versie 15 mei)

Wat doet een Corona Toezichthouder:

Corona Toezichthouders zijn verantwoordelijk voor de handhaving van de Corona maatregelen. Een Corona toezichthouder is te herkennen aan een fel gekleurd hesje.

Voor de jeugdleden onder JO12 zullen wij vanuit vv Actief zorgdragen voor voldoende Corona Toezichthouders. De Corona Toezichthouder is ook degene die uw kind opvangt in geval van een calamiteit.

Voor leden vanaf JO13 t/m de senioren, vragen we buiten de trainer ook een leider óf andere volwassene aanwezig te laten zijn. De naam van diegene moet vooraf worden doorgegeven aan Josefien Stenvers. Diegene is dan namens het team de Corona Toezichthouder en draagt het felgekleurde hesje.

De trainers en de Corona Toezichthouders ontvangen een werkinstructie Corona.

Vanuit de vereniging, willen we heel graag de leden weer lekker laten voetballen! We proberen zo zorgvuldig mogelijk alles te organiseren en op verantwoorde wijze invulling te geven aan de gestelde protocollen ten aanzien van sporten ten tijde van Corona.

Enkele praktische zaken:

• Bij de ingang staan desinfecterende handgel zuilen. We willen u vragen voorafgaande aan de training hier gebruik van te maken.
  • Bij aanvang van de training, zal de Corona Toezichthouder bij de ingang staan.
  • Het gebouw is gesloten, behalve in geval van calamiteiten. Trainers óf toezichthouders hebben een sleutel. Hiermee toegang tot het ballen hok en de EHBO doos.
  • We hebben gezorgd voor desinfecterende handgel en papieren handdoekjes op herkenbare plekken op-rond het veld.
  • Bij ALLE trainingen zijn er Corona toezichthouders aanwezig en dragen zij een felgekleurd hesje, zodat diegene goed herkenbaar is.
  • Alle trainingen dienen aangevraagd te worden, zodat duidelijk is welke teams en hoeveel leden we kunnen verwachten op de verschillende tijdstippen. Tevens is er een overzicht van de Corona Toezichthouders per team.
  • Vanaf dinsdag 12 mei is de hoofdingang weer geopend. Er is een bewegwijzering aangebracht. Hoofdingang is de ingang en de uitgang die we gebruiken is achter het clubhuis. Hiermee hebben we 1 looprichting. De eerste trainer die aanwezig is, zal de achter uitgang ook even openzetten.
  • Maandag 11 mei komen de leden nog even via het achterste hek (achter het clubhuis) het terrein op.
  • Aangezien de dansschool net als de vereniging huurder is van de stichting, hebben we afspraken met de dansschool om hier en daar gezamenlijk gebruik te maken van het buiten terrein. De dansschool heeft hiervoor een eigen vergunning van de gemeente ontvangen.

We gaan er vanuit u voor alsnog voldoende te hebben geïnformeerd.

Mocht u vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met de Corona coördinatoren:

Josefien Stenvers  06-51225634

Niek de Nekker