Actief 2 boekt eenvoudige zege tegen Stadspark 2

Met rots in de branding Spijkerman terug in de basisopstelling, begon Actief 2 zeer slap aan de wedstrijd tegen Stadspark 2. Waarschijnlijk had de ongelooflijke hoosbui tijdens de aftrap hier mee te maken. Je zou juist zeggen dat deze douche de ietwat slaperig kopjes wakker zou maken, maar dit bleek niet zo te zijn. Of hadden de bronstige herten in het Stadspark de gasten uit Eelde bang gemaakt met hun burlen? Feit was dat er veel door de afwezigheid van Mulder, Kruisselbrink een een linie door schoof naar het middenveld en dat Huls startte op rechtsback. Enfin, waar Actief normaal gesproken scherp begint, was er nu veel balverlies en liep het niet goed. Mannetjesputter Kruisselbrink laaide het vuur enigszins op met zijn noeste arbeid en er kwam langzamerhand meer beleving in de wedstrijd. Stadspark, de fusieclub tussen de Vogels en Gronitas deed in deze fase ook zeer aardig mee. Alleen bleef het gevaar beperkt tot de 16 meter en hoefde van der Sluis niet in actie te komen. Aan de andere kant was een Actief een stuk slagvaardiger. Zo ging Bierling een één-twee aan met Boerma en zijn bekeken schot viel netjes binnen in de korte hoek. Voor Bierling zijn eerste goal sinds rentree bij Actief, bijzonder feit is dat dit gebeurde tegen zijn oude vereniging... Vlak hierna was Boerma weer belangrijk met een assist, of was het toch een schot? De meningen waren hierover flink verdeeld, wel wist Krohne op je juiste plek te staan bij de 2e paal en verdubbelde de score. De koek was nog niet op in de eerste helft, want voor rust viel ook nog de 0-3. Een diepe bal van achteruit werd met het hoofd panklaar gelegd door Kruisselbrink op de inlopende Krohne. Verwoestend haalde hij uit en liet de doelman volledig kansloos.

Op het zeer lastig bespeelbare kunstgrasveld nam Stadspark geen genoegen met een nederlaag en ging nog steeds voor iedere bal. Maar net als in het eerste bedrijf, haperde het positiespel op een veilige afstand van het Eelder doel. Overigens had scheidsrechter Lit de wedstrijd prima onder controle en floot waar zowaar nodig en meer niet. Heijne, die in de eerste helft uitblonk in balverlies en valpartijen, had het vizier een stuk scherper in de 2e helft. Net als vorige week tegen Gomos bleek Heijne over een waar jagersinstinct te beschikken als spits. Want wanneer er gevaar dreigt voor het doel is hij er als de kippen bij! Op identieke wijze wist hij voor zijn man te komen: eerst rondde hij beheerst af met de voet, later herhaalde hij dit kunststukje met het hoofd. De gebroeders Kuipers waren reeds in het veld gekomen en als een ware tandem bestreken zij de linkerzijde van het veld. Boerma dacht zelf ook nog te scoren met een prachtige volley, alleen de laatste man van Stadspark gooide zichzelf vol voor het schot. In de slotfase kreeg Stadspark toch loon na hard werken: een mooie aanval mondde uit in de 1-5. Een verdiende overwinning, maar er zijn nog zeker aanknopingspunten voor de komende weken. Komende zondag treed Actief thuis om 11.00 uur aan tegen GVAV Rapiditas. Weet men ook deze stadse ploeg te verslaan?