Actief kansloos tegen Annen

Doelman Harms wordt omspeeld. De grote kans die volgde was niet aan Annen besteed Doelman Harms wordt omspeeld. De grote kans die volgde was niet aan Annen besteed (Foto: Jan Willem van Bruggen)

Na de prachtige overwinning van vorige week tegen ZFC Zuidlaren vertrokken de voetballers van Actief hoopvol naar Annen. Maar Annen bleek geen Zuidlaren. Actief had de hele wedstrijd weinig in te brengen tegen de ploeg, die vorig jaar samen met Actief degradeeerde uit de Tweede klasse. Annen was op alle fronten beter.

Actief kreeg geen enkele uitgespeelde kans en dat zegt genoeg over de krachtsverhoudingen binnen het veld. Alleen de individuele klasse van Wilber Scheeres werd even zichtbaar na tien minuten, toen hij met een vlammend afstandschot de buitenkant van de paal raakte. Tellen we daar een kopbal van Cees Dijkstra uit een corner bij op, dan hebben we de daadkracht van Actief wel zo'n beetje gehad.

Dat Annen slechts met 2 – 0 won en niet met 6 – 0, wat niet eens geflatteerd zou zijn geweest, had maar een oorzaak, de hopeloze afronding bij de Annen-spelers. Vrije kopballen gingen naast, een intikkertje in een leeg doel verdween langs de verkeerde kant van de paal, een-tegen-een situaties werden niet benut. Voor Annen was het goed dat Leon Tiersma opgesteld stond. De ijverige rechtsback zorgde voor beide treffers. Beide keren uit een stilstaande situatie. In de eerste helft nam hij een vrije trap bij de tweede paal in een keer op de schoen en in de tweede helft was hij bij een corner de meest oplettende en doortastende speler.
Actief probeerde in de tweede helft wel, maar kon geen potten breken. De voorhoede gaf met uitzondering van een actieve Nick den Hamer niet thuis. En ook op het middenveld werd te snel balverlies geleden, waardoor Actief nauwelijks onder de druk uit kwam en het Annen was dat de kansen kreeg en verprutste. Volgende week speelt Actief thuis tegen Veendam 1894. De heenwedstrijd ging verloren, maar het spel van toen bood wel mogelijkheden. De wedstrijd begint om 14.00 uur. Opstelling Actief: Harms, Huib Hanekamp, Dijkstra, Pieters, Mark Gorter; Luuk Hanekamp (Imelman), Huls (Boerema), Scheeres, Van der Hilst; Den Hamer, Meijering (Timmer).

Laatst aangepast op 29 maart 2017

Verantwoordelijk voor het creëren, bewaken en beheren van de communicatie-platformen waarop VV Actief zich uit.