Vertrouwen groeit bij Actief

Vertrouwen groeit bij Actief tekst en foto: Jan Willem van Bruggen

Trainer Marco Sanders tekent bij

De opsteker van vorige week stond niet op zichzelf. Dat zag een handjevol publiek zondag met eigen ogen. Opnieuw werd een matpartij uit de eerste ronde weggepoetst. HVC '15, de jonge vereniging uit Hoogkerk, kwam niet verder dan 1 – 1. En eigenlijk mocht de vooral fysieke ploeg daar heel tevreden mee zijn, omdat Actief de betere ploeg was. De ploeg van Marco Sanders deed zichzelf tekort door niet meer kansen te benutten en kreeg nog bijna de deksel op de neus toen HFC in de slotseconde een open kans miste.

In de achtste minuut kreeg Actief de eerste mogelijkheid. De bal viel uit een corner achter de verdediging van HFC, maar Bob Poelstra kon de bal niet verlengen.

Vijf minuten later zorgde Poelstra wel voor de 0 – 1, nadat de buitenspelval handig werd omzeild. Poelstra mocht alleen doorgaan van de scheidsrechter en gaf de doelman van HFC geen enkele kans. HFC, dat een paar mogelijkheden kreeg, kwam na een half uur spelen op 1 – 1. Een corner van links werd ingedraaid en voor de eerste paal achter doelman Harms gekopt.

Actief raakte niet in paniek, maar bleef af en toe goed combineren. Opnieuw was het Poelstra, die handig gebruik maakte van de ruimte achter de verdediging van HFC. Dit keer werd de aanvaller van Actief gestuit. De bal kwam bij de sterk spelende Wilber Scheeres, die met een geplaatst schot de verre hoek zocht. Het schot werd nog door een verdediger getoucheerd en leverde slechts een corner op. In de veertigste minuut onderscheidde Harms zich knap door met de voet een doelpunt van HFC te voorkomen. Even later kwam Robin Gorter een teenlengte tekort om Actief op voorsprong te zetten.

Dezelfde Gorter kreeg een paar minuten na de thee nog een paar uitgelezen mogelijkheden, maar de spits was niet koelbloedig genoeg. Vooral de eerste, na een schitterende steekbal van Bram Strikwerda, had een beter lot verdiend. In die fase kwam HFC, dat het vooral van fysiek spel en inzet moet hebben, er nauwelijks aan te pas. Het middenveld met Scheeres, Strikwerda en Frank de Nekker was hen voetballend de baas. Maar zoals gezegd als je een acht of een negen wilt verdienen, moet je de wedstrijd wel winnen. En dat gebeurde niet.

HFC bleef daardoor gevaarlijk, vooral bij spelhervattingen. Maar voor trainer Marco Sanders, die het bestuur van VV Actief heeft laten weten graag nog een jaar bij te willen tekenen, moet het toch een goed gevoel geven, dat de jonkies het zo goed oppakken. En aan talent heeft Actief geen gebrek, zoals Cees Dijkstra en Mark Pieters in het centrum van de verdediging speelden, zoals Huib Hanekamp zijn tegenstander tot wanhoop dreef, zoals het middenveld combineerde, uw verslaggever had ook bijgetekend. Zondag wacht Actief een zwaardere opponent, ASVB komt dan op bezoek. De wedstrijd begint om 14.00 uur.

Opstelling Actief: Harms; Huib Hanekamp, Dijkstra, Pieters, Mark Gorter; De Nekker (Imelman), Scheeres, Strikwerda, Luuk Hanekamp; Poelstra (Drenth) en Robin Gorter (Huls).

Klik hier voor meer foto's gemaakt door JWBB

Laatst aangepast op 25 april 2017

Verantwoordelijk voor het creëren, bewaken en beheren van de communicatie-platformen waarop VV Actief zich uit.