ActiefTwee legt ook St. Annaparochie over de knie

Na een uitstekend begin van de competitie, een 5-1 overwinning op GAVC, stond afgelopen zondag een nieuwe Friese ploegen te trappelen om ActiefTwee te verslaan. Hoewel de wedstrijd aardig gelijk op ging, maakte de ervaring wederom de doorslag. Oftewel de punten bleven in Eelde na een nuttige en terechte overwinning op St. Annaparochie 2 (3-1)

Actief begon zeer scherp aan de wedstrijd en trachtte net als de tegenstander op te bouwen van achteruit. Na 5 minuten spelen werd spits Kruisselbrink met een diepe bal bereikt, maar deze schoot net voor langs. De toon was gezet: de rood-witten bleven druk zetten, maar grote mogelijkheden bleven uit. Echter werd met geholpen door een verdediger voor St. Anna, deze maakte hands in de 16 meter waardoor de bal terecht op de stip ging. Dit buitenkansje werd benut door Schoonbeek. Enige gevaar van de gasten kwam doormiddel van een afstandsschot, doelman van der Sluis wist deze poging met kunst en vliegwerk te verwerken. Toch wisten de Friezen langs zij de komen: door onnodige balverlies op het middenveld werd een counter vakkundig afgerond (1-1).

Na rust viel Gert Boerma in en dit bracht gelijk veel dreiging met zich mee. Binnen 2 minuten vuurde hij al op de goal, helaas ging deze poging net voor langs. Ook Krohne probeerde het van afstand, maar deze inzet werd net door de vingertoppen van de keeper over getikt. Deze speldenprikjes waren de introductie van het mooiste moment van de middag.

Centrale verdediger en krachtpatser Spijkerman dribbelde in vanaf eigen helft in en stoomde enkele meter op, na zo’n 30 meter besloot hij om uit te halen. En hoe: deze kanonskogel suisde in de verre kruising (raakte zowel lat als paal) en liet zelfs de keeper van 2,05 m compleet kansloos. Een wereldgoal! St. Annaparochie moest zodoende alleen winden bijzetten om nog een punt mee te nemen. Alleen op de counter kwam Actief er meerdere malen gevaarlijk uit. Eerst schoot Kruisselbrink nog op de lat, maar niet veel later beloonde Boerma zijn sterk invalbeurt met een doelpunt. Hierdoor kwam de marge op 2 en was de buit wederom binnen.

Als collectief zeer sterk gespeeld en volgende week wacht de eerste grote test, dan wordt er afgereisd naar medekoploper Heereenveen.

Laatst aangepast op 10 oktober 2016

Verantwoordelijk voor het creëren, bewaken en beheren van de communicatie-platformen waarop VV Actief zich uit.