Waarschuwing
  • JUser: :_load: Kan gebruiker met ID: 923 niet laden

Wedstrijdverslag (19-11) Stadskanaal JO9-1 – Actief JO9-1

Datum: 19 november 2016

Met nog 3 wedstrijden te spelen gingen we onderweg naar Stadskanaal. Een belangrijke wedstrijd om nog mee te blijven doen voor de bovenste plekken in deze Hoofdklasse. Na deze wedstrijd, wat een inhaalwedstrijd is, weten we hoe we er voor staan.

Nadat de wedstrijd begonnen was, kreeg Justus in de 1eminuut al een flinke duw en viel tegen de doelpaal aan. Hiermee blesseerde hij zich zo erg, dat hij gelijk uit het veld moest om even bij te komen. Jules kon gelijk invallen en ging voor Justus in het veld op de rechtsachter positie.

De intentie van Stadskanaal werd gelijk duidelijk. Zij zetten ons behoorlijk vast waardoor de druk op ons doel steeds groter werd. Dit doordat Stadskanaal veel inzet en durf toonde en Actief erg zoekende was. Na amper 10 minuten liep een speler van Stadskanaal een aantal spelers van Actief voorbij waarna hij de 1-0 scoorde. Op dit moment was Stadskanaal de betere ploeg en stapelden de kansen zich op. Wel werd er goed verdedigd door Actief waardoor de achterstand niet groter werd. Onder andere Mesa was hier op een paar momenten erg belangrijk. Mathijs van Actief kreeg nog een ongelukkige klap in het gezicht wat de 2ewissel zou opleveren. Gelukkig was Justus net weer in staat op het veld te gaan.

Langzamerhand kreeg Actief steeds meer grip op de wedstrijd waardoor we wat vaker aan de kant van Stadskanaal kwamen. Hier kwamen nog niet echt kansen uit, maar wel kon je zien dat we voetballend goed genoeg waren en kwam het besef bij de spelers dat er wat te halen viel in deze wedstrijd. Aan het eind van de 1ehelft viel Thijs uit na een tik tegen zijn enkel. Dit zou hem tot de helft van de 2ehelft buiten het veld houden.

We gingen met 1-0 de rust in en er werd gedurende deze tijd goed gesproken over wat er zou moeten gebeuren om deze wedstrijd alsnog winnend af te sluiten. Namelijk durf en lef tonen en laten zien hoe goed we kunnen voetballen.

Uit de kleedkamer gekomen, werd de 2ehelft een echte wedstrijd. Zo liet Timo zien waarom hij centraal als verdediger opgesteld staat door veel ballen tegen te houden en op een goede manier een vervolg te geven. Ook de buitenspelers Jayden en Justus deden het verdedigend erg goed en haalden veel ballen weg uit de aanvallen die af en toe nog wel gevaarlijk waren van Stadskanaal. Mede daardoor, kregen we veel meer grip op de wedstrijd. Mathijs en Tijn konden veel met het aanvallend spel mee waardoor we veelal op de helft van de tegenstander kwamen. We kwamen er goed door, maar net aldoor de laatste deel van de aanval leverde geen doelpunt op. Op een bepaald moment maakte de keeper van de tegenpartij een fout door de bal rechtstreeks bij Jules in te leveren die hier dankbaar gebruik van maakte door de bal snel in te schieten. Hierdoor werd het 1-1. We bleven erg hard werken en daardoor deed Stadskanaal er ook een schepje bovenop. Hierdoor werd het een echte wedstrijd, maar waren we zeker niet meer de onderliggende partij. Thijs kwam gedurende de 2ehelft nog in het veld voor Jayden, die vervolgens weer Timo verving omdat hij zich blesseerde door een schop tegen zijn enkel.

Omdat de jongens zich enorm goed op het voetbal bleven richten en hard werkten kwamen we dichtbij de overwinning. Al hadden we in de laatste seconde nog geluk dat een goed geplaatst schot van een speler van Stadskanaal net naast ging.

Uiteindelijk werd het een verdiende gelijkspel, waar de 1ehelft Stadskanaal met grotere cijfers voor had kunnen staan, en wij (Actief) de 2ehelft het af hadden kunnen maken.

Met nog 2 wedstrijden voor de boeg wordt het een spannende laatste deel van de competitie. Nog steeds kunnen 3 ploegen kampioen worden, maar zullen we wel moeten winnen tegen HS-88 volgende week.

Laatst aangepast op 26 mei 2017

Verantwoordelijk voor het creëren, bewaken en beheren van de communicatie-platformen waarop VV Actief zich uit.