D4 worstelt en komt (bijna) boven

Na twee overduidelijke nederlagen (met lichtpuntjes weliswaar) wachtte D4 dit keer een wat 'mindere' tegenstander in de persoon van LEO D3. Ook zij hadden de kracht van Achilles 1894 en Eext D1 al mogen ervaren en waren daarom ook blij om weer eens lekker te kunnen voetballen. Het lekkere zonnetje en het prima veld deden vermoeden dat dit wel eens een prachtige dag zou kunnen worden.

D4 was nu zelfs al in de warming up ongewoon scherp. Gaan er gewoonlijk bij de passoefening de nodige ballen mis, dit keer werd er secuur en strak gepasst. De scheidsrechter had er ook zin in want hij floot als snel voor het begin van de wedstrijd. In het begin van de wedstrijd ging het spel nog redelijk gelijk op. Het eerste kansje was voor de tegenstander. Jeroen greep echter goed in met een strakke sliding. Echter in de 12e minuut leidde een misverstand in de achterhoede bij D4 tot de eerste treffer van de tegenstander. Een domper voor D4 dat echter goed doorging. Bij een corner van D4 in de 19e minuut torende Naut boven iedereen uit in de aanval. Hij plaatste de bal mooi in de linkerhoek en liet de doelman kansloos 1-1!

Ook de volgende kans én doelpunt was voor D4. Roelof ging mooi door aan de rechterflank, kapte zijn tegenstander uit en schoot onhoudbaar in de rechteronderhoek. 1-2 en er leek geen vuiltje aan de lucht. In de 26e minuut schoot Sven zelfs nog een keer rakelings naast het doel. Maar in de resterende minuten van de eerste helft ging het toch mis. Daniek zat even mis bij een lange bal van de tegenstander, waarna haar directe tegenstander de sokken erin zette en na een lange rush de 2-2 op het bord zette. D4 raakte hierdoor wat in de war. Zo zeer zelfs dat Naut in de 29e minuut op eigen doel schoot en Mees door de benen speelde! 2-2 en het rustsignaal kwam net op tijd.

Tijdens de rust werd er genoten van de ranja en een nieuw strijdplan ontworpen. Ook dit keer zouden we beter druk zetten, aansluiten en meer schieten. De tegenstander had waarschijnlijk hetzelfde afgesproken want D4 was nog maar net koud uit de kleedkamer toen de bal alweer achter Mees lag. Ook dit keer kon de tegenstander via de vleugel ongehinderd opstomen en scoren. Daniek en Naut wisselden daarna snel van positie. Naut schakelde de gevaarlijke vleugelspeler uit en Daniek stoorde naar hartelust op het middenveld. In de volgende 10 a 15 minuten leek de nederlaag voor D4 onontkoombaar. Maar niet iedereen legde zich daarbij neer. Tom buffelde naar hartelust in de verdediging én aanval. Zijn werklust werkte klaarblijkelijk zo aanstekelijk dat ook de rest van het team er een schepje bovenop deed. Dat was net genoeg om Roelof via een mooie solo op rechts te laten scoren. 4-3 en er gloorde weer hoop aan de horizon. Ondertussen waren er nog maar een paar minuten te spelen. D4 voelde de spanning en gooide alle remmen los. Na de zoveelste hoekschop van Actief kreeg Timo zo'n zes meter voor de doellijn de bal in zijn voeten gespeeld. Het feit, dat hij met de rug naar het vijandelijk doel stond leek hem niet te deren. Als een echte topspits scoorde hij de verlossende 4-4 uit de draai. In de feestvreugde die daarop volgde gooide Timo nog even Sven op de grond, maar dat mocht de feestvreugde niet drukken.

De scheidsrechter floot vervolgens voor het einde. Voor D4 betekende dit een zwaar bevochten gelijkspel. Het worstelde in deze wedstrijd met de tegenstander en soms met zichzelf. Opgeven was er echter niet bij en gelukkig volgde er nog een mooi beloning in de vorm van het gelijke spel.

Laatst aangepast op 12 april 2016