D4 verslagen door Voice Kids (?)

Wedstrijden om negen uur 's ochtends en Actief D4. Dat is een slechte match. Voeg daarbij nog een finale van de Voice Kids op vrijdagavond en je hebt het recept voor de eerste helft tussen Actief D4 en Eext D1. Voordat de verdediging zich goed en wel had ingesteld op de buitengewoon snelle en handige

rechteraanvaller van Eext D1 lag de eerste bal achter Mees. 0-1 in de 1e minuut! Een doffe klap die D4 niet te boven kwam in de eerste helft. Snel daarna werd het al 0-2. Mees wist een harde schuiver niet klem te pakken en de afvallende bal werd gretig ingeschoten door Eext D1. Actief werd overlopen en kwam handen en voeten te kort om de tegenstander bij te benen. Vooral de 0-3 was een goed voorbeeld van hoe de tegenstander vrij spel had doordat er door Actief niet actief werd gevoetbald. Twee aanvallers konden vrij combineren en de laatste aanvaller kon zelfs nog twee keer aanleggen voordat er iemand op hem af kwam.

Eext D1 bleek één á twee maatjes te groot. De 0-4 volgde al snel in de 12e minuut (!) na een mooie strakke voorzet.

In de 19e minuut kon eindelijk de eerste echte actie van D4 worden opgetekend. Uit een corner van Stan, kopte Maël rakelings over. Dat was een mooie opsteker geweest voor het team. Het spel werd daarna ietsjes beter, maar het kwaliteitsverschil werd nog eens duidelijk uitgedrukt door twee verdere doelpunten. 0-6 en de rust was erg welkom.

De rust bracht waarschijnlijk ook de nodige rust in de hoofden van de spelers van D4. Want in de tweede helft speelde D4 veel beter en actiever. De beloning hiervoor liet niet lang op zich wachten. Timo maakte dankbaar gebruik een fout in achterhoede van Eext. Hij prikte de bal snel achter de keeper en zette aan voor een lange zegerun over het veld. De verdere tweede helft speelde D4 opvallend veel op de helft van de tegenstander. Eext probeerde nog een paar keer door te breken via de eerder genoemde rechter aanvaller. Maar waar hij in de eerste helft vrij spel kreeg, werd hij nu gestuit door goed verdedigingswerk van Jeroen. Hij werd op zijn beurt goed geassisteerd door Rosan, die hier en daar weer de bekende gaatjes dichtte.

Het hele team was in de tweede helft onherkenbaar. Waar in de eerste helft de meeste duels verloren gingen of niet eens werden aangegaan, werd er nu gebikkeld en getackeld naar hartelust. Prachtig om te zien hoe een team zichzelf uit de put trekt en weer begint te voetballen.

Eext D1 had uiteindelijk nog het laatste woord en zette de eindstand op het scorebord: 1-7.

Blijft natuurlijk de vraag wat er was gebeurt als enkele spelers niet de finale van Voice Kids hadden gekeken. Had er dan niet meer ingezeten? We zullen het nooit weten. Zoals ik nu nog niet weet wie de finale heeft gewonnen....

Laatst aangepast op 12 april 2016