Maandag 24 september zoekt Actief wederom de zon op

Zonnepanelen bij Actief Zonnepanelen bij Actief

De Stichting, belast met het Beheer en Exploitatie van het Sportcomplex van de Voetbal Vereniging Actief is zeer tevreden over haar zonne-installatie.

Begin dit jaar heeft de tichting 138 zonnepanelen op de kleedaccommodatie laten leggen. Voornaamste reden van deze investering was de energielasten naar beneden te krijgen en een bijdrage te leveren aan duurzaamheid.

Dat is gelukt. In 7 maanden werd ruim 35.000 kwh opgewekt. Succes smaakt naar meer.

Door er nog 30 zonnepanelen bij te leggen kan nog een extra opbrengst worden gegenereerd van ruim 8.500 kwh.  Ook deze uitbreiding komt in aanmerking voor subsidie op grond van de Subsidieregeling Energiebesparing en Duurzame Energie (EDS).

Gelet op de goede ervaringen worden ook deze zonnepanelen geleverd door Agrisun Eelde, sponsor van de VV Actief.

De investering wordt gefinancierd door de Drentse Energie Organisatie. Deze organisatie zorgt in samenwerking met de gemeente Tynaarlo voor een goedkope lening.

Mocht u ook belangstelling hebben voor zonne-energiesysteem van Agrisun en goedkope financiering via DEO, dan kunt u contact opnemen met de penningmeester van de Stichting.

Stichting Beheer en Exploitatie Sportcomplex V.V. Actief

Tiemon Boerema, penningmeester