Bijeenkomsten Sportief Coachen (aanmelding nog mogelijk)

Let op: Data verplaatst naar 10 en 24 maart!

In de media en vanuit de KNVB wordt het thema sportiviteit en respect continue onder de aandacht gebracht. Hoewel VV Actief bekend staat als een leuke en sportieve club willen ook wij ons steentje bijdragen en denken we dat het altijd nog beter kan.

Om dit alles mogelijk te maken hebben wij jou als trainer, leider, coach en/of club-enthousiasteling heel hard nodig. Jullie hebben een belangrijke rol in het zorgen voor een veilig en plezierig voetbalklimaat.

We organiseren op 10 en 24 maart in samenwerking met de KNVB twee bijeenkomsten Sportief Coachen.

De jeugdtrainer/coach/leider heeft een belangrijke rol in het zorgen voor een veilig en plezierig voetbalklimaat. Wat zijn nu de kwaliteiten van een goede jeugdtrainer/leider? Op de bijeenkomsten krijgen trainers, coaches en leiders inzicht in het effect van hun eigen handelen. Een aanmoediging, een compliment, een aanwijzing of corrigerende opmerking: het is van grote invloed op het gedrag van de speler!

Het zijn interactieve bijeenkomsten waarbij we gebruik maken van verschillende filmpjes, ervaringen van de deelnemers, praktijkopdrachten
en situatiekaarten.

De bijeenkomsten hebben als doel trainers, leiders, coaches en begeleiders van jeugdteams gezamenlijk te leren om binnen een vereniging invulling te geven aan hun pedagogische rol.

Daarnaast vragen we naar jouw mening als het gaat om welke normen en waarden jij bij VV Actief vindt passen.

Onderwerpen die deze avonden o.a. aan bod zullen komen zijn:

• Wat doe je als ouders ‘helpen coachen’ langs de lijn?
  • Hoe zorg je ervoor dat alle spelers van je team plezier in het voetballen houden?
  • Hoe reageer je als een van je spelers een speler van de tegenstander uitscheldt?
  • Hoe zorg je ervoor dat je spelers gemotiveerd blijven, ook als ze pubergedrag vertonen?
  • Hoe geef ik zelf het goede voorbeeld en hoe spreek ik zo nodig betrokkenen aan op ongewenst gedrag?
  • Hoe bied ik structuur als trainer, coach of begeleider?
  • Hoe zorg ik voor effectieve begeleiding met behulp van positief coachen?
  • Wie helpt mij de positief coachen methode toe te passen op het veld?

Kortom twee bijeenkomsten die je niet mag missen. Wij hopen op jou te mogen rekenen.

Aanmelden kan via:

De bijeenkomsten duren van 20:00-21:30 uur. Inloop vanaf 19:45 uur.

Sportief Coachen

Laatst aangepast op 19 februari 2015