Evenementenkalender

Daily View
Bekijk vandaag

Bouw mee aan het ‘sport- en preventieakkoord Tynaarlo’

Download als een iCal bestand

Woensdag, 27 November 2019 19:30

Samen aan de slag met een nog sterkere sport in Tynaarlo. Kunnen we samen antwoorden vinden op vraagstukken als vrijwilligerstekorten, teruglopende ledenaantallen, kwaliteit van het kader, teruglopende bewegingsvaardigheid of het stimuleren van een positieve sportcultuur? Maar ook breder: kunnen we sport nog beter benutten om een gezonde leefstijl te stimuleren, eenzaamheid tegen te gaan of gelijke kansen voor alle inwoners te creëren? Samen sport benutten voor de leefbaarheid in Tynaarlo. Daarom willen wij met u aan de slag met een lokaal sport- en preventieakkoord.

Het door ontwikkelen en benutten van de sport en bewegen vraagt een intensieve samenwerking waarin vrijwilligers en professionals vanuit sportverenigingen, de gemeente, het onderwijs, zorg, sociaal domein, ondernemers en initiatieven vanuit de inwoners een belangrijke rol spelen. Met het akkoord gaan wij op zoek naar een gezamenlijke visie op wat wij willen met sport en preventie, welke ambities er zijn in Tynaarlo om een volgende stap te maken en willen wij concrete acties formuleren waar de komende jaren mee aan de slag gegaan kan worden. Wij bouwen aan een sport- en preventieakkoord omdat wij iets willen DOEN.

Locatie: Kantine / Kantine VV Actief